سفارش تبلیغ
صبا ویژن

































دانلود و نقد کتاب

پزشکان معتقدند سردردهای مکرر می‌تواند زنگ خطری برای شروع بیماری‌های وخیم مغزی باشد. به گزارش شبکه خبر، بر اساس تحقیق دانشمندان، سردرد یک بیماری نیست بلکه نشان دهنده طیف وسیعی از بیماری‌هاست که از یک سرماخوردگی ساده شروع و به امراض جدی مثل تومورهای بدخیم مغزی ختم می‌شود.
بیشترین سردردها مربوط به بیماری‌ میگرن و عوامل تنش‌زاست و سردردهای تنشی ناشی از کار زیاد و هیجانات تنشی است که با توجه به ماهیت فشارنده دورتا دور سر را فرا می‌گیرد و روزها ادامه می‌یابد.

ماهیت سردردهای میگرنی یک طرفه است و این سردردها به نور و صدا حساس و با تهوع و استفراغ همراه است و می‌تواند چندین ساعت و حتی چندین روز ادامه داشته باشد.
سردردهای مکرر می‌تواند زنگ خطری برای شروع بیماری‌های وخیم مغزی باشد و در صورت عدم مراجعه به موقع به پزشک معالج، درمان به سختی و حتی غیر ممکن خواهد بود.
به بیماران توصیه می‌شود هنگام مواجه با سردردهای مکرر و طولانی مدت به پزشک متخصص مراجعه کنند.
مصرف بی‌رویه قرص های مسکن بدون نسخه پزشک عوارض زیادی دارد و مسکن‌ها باعث مشکلات عروقی، سکته قلبی و سکته مغزی می‌شود.
همچنین مصرف بی‌رویه مسکن های گروه آسپیرن از جمله ایبوپروفن نیز منجر به بیماری‌های گوارشی و پوکی استخوان می‌شود و مصرف این گونه مسکن‌ها تنها باید با دستور پزشک باشد.
خبرآنلاین


نوشته شده در جمعه 90/6/4ساعت 9:53 عصر توسط سارا نظر تو چیه؟ ( ) |

ضرب‌المثل «زیبایی در چشم بیننده است» ممکن است به اندازه چند سانتیمتر اشتباه باشد!

 

به گفته دانشمندان کالج دانشگاهی لندن، راز چیزهایی که مورد تحسین انسان است در حقیقت در قشر داخلی اوربیتوفرانتال است که در پشت چشم قرار دارد.

 

به گفته این دانشمندان، این بخش از مغز در زمانی که فرد با یک منظره یا چیز زیبا روبرو می‌شود، فعال می‌شود.

 

محققان در پژوهش خود از 21 زن و مرد خواستند تا نظر خود را در مورد زیبایی مجموعه‌ای از نقاشی‌ها و قطعات موسیقی اظهار کنند. در این حین، مغز این افراد مورد اسکن قرار گرفته بود.

 

این پژوهش که در مجله پلوس وان منتشر شده، نشان داد که زمانی که داوطلبان در حال مشاهده یا شنیدن مورد دلخواه خود بودند، این قشر فعال تر می‌شد.

 

این یافته‌ها در مورد ارتباط حوزه هنر و موسیقی با این بخش خاص مغزی از اهمیت برخوردار است چرا که پیش از این محققان هرگونه هنر را با مراکز مختلف لذت در مغز مرتبط می‌دانستند.

 

همانطور که انتظار می‌رود، ناحیه مغزی مرتبط با پردازش بینایی در این پژوهش با مشاهده تصاویر و ناحیه مرتبط با شنوایی نیز با شنود موسیقی فعالتر می‌شد.

 

اما ناحیه دیگر در مغز موسوم به هسته دمی در زمانی که فرد به چیزی که دوباره شنیده یا جست‌وجو می‌کند، علاقمند باشد، فعالتر می‌شود.

 

ناحیه هسته دمی که در نزدیکی مرکز مغز قرار دارد در زمان فکر به فرد مورد علاقه، فعالتر می‌شود.


نوشته شده در دوشنبه 90/4/20ساعت 9:12 عصر توسط سارا نظر تو چیه؟ ( ) |

موسسه غذا و داروی آمریکا، شیوه درمانی جدیدی را تایید کرد که برای درمان HIV به کار می‌رود.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا از خوزستان، این دارو را شرکت جانسون و جانسون تولید کرده و آن را "ادورانت" Edurant نامیده است.

این دارو که با ترکیبی از دیگر داروها تجویز می‌شود برای درمان آن دسته از افرادی به کار می‌رود که به تازگی به ویروس ایدز مبتلا شده‌اند.

این دارو اولین دارویی است که در سه سال گذشته برای درمان ویروس HIV از سوی موسسه غذا و دارو تایید شده است. البته این نکته نیز گفته شده که هیچ کدام از داروها نمی‌تواند HIV را درمان کند و مبتلایان، آن‌ها را به صورت روزانه برای آسایش زندگی مصرف می‌کنند.


نوشته شده در چهارشنبه 90/3/25ساعت 10:1 صبح توسط سارا نظر تو چیه؟ ( ) |

به گزارش ایرنا و به نقل از تای ایندین نیوز، در حال حاضر بیش از 20 درصد از جمعیت جهان به سردردهای میگرنی مبتلا هستند.
دانشمندان این بیماری را که در زنان سه یا چهار برابر شایع تر از مردان است به عنوان یک اختلال عصبی توصیف می کنند که در آن سلول های عصبی به طور غیر عادی به محرک پاسخ می دهند.
علت دقیق ابتلا به میگرن مشخص نیست اما تصور می شود که وراثت نقش قابل توجهی در ابتلای فرد به این بیماری دارد.
برای ارزیابی مولفه وراثت دانشمندان یک تحقیق بین المللی ژنوم را با حضور 23 هزار و 230 زن که پنج هزار و 122 نفر آنها مبتلا به میگرن بودند، انجام دادند.
نتایج این تحقیق در مجله انگلیسی Nature Genetics منتشر شده است .
در این مطالعه دانشمندان موفق به کشف تغییراتی در سه ژن شدند که در بیماران میگرنی بیشتر دیده می شود.
دو تا از این ژنها به نام های PRDM16 و TRPM8 معروف هستند و ژن TRPM8 با ابتلا به میگرن هایی ارتباط دارد که تنها در زنان بروز می کند.
این در حالی است که مطالعاتی که پیش از این انجام شده بود ، نشان می دهد که این ژن شامل طرح ژنتیکی برای یک حسگر درد در میان زنان و مردان است.


نوشته شده در چهارشنبه 90/3/25ساعت 10:0 صبح توسط سارا نظر تو چیه؟ ( ) |

     

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: استفاده از تلفن‌‌های همراه ممکن است با ابتلا به نوعی سرطان مغز مرتبط باشد.


سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد استفاده از تلفن همراه باعث بروز نوعی سرطان می‌شود.

به گزارش سی.ان.ان، از این پس تلفن‌های همراه در ردیف مقولاتی مانند دود اگزوز خودروها، مواد شیمیایی خشک‌شویی‌ها و آفت کش د.د.ت قرار می‌گیرد.

نوع اشعه تابشی تلفن همراه مانند اشعه ایکس نیست و بیشتر شبیه اشعه مایکروویو با قدرت کم است. تلفن همراه مغز انسان را می‌پزد به عبارتی موبایل همان کاری را با مغز می‌کند که مایکروویو با غذا می‌کند.

نتایج یک سری مطالعات انجام گرفته نشان می‌دهد آن دسته از شرکت کنندگان در این تحقیقات که به مدت 10 سال یا بیشتر از تلفن همراه استفاده کرده‌اند، میزان ابتلا به نوعی سرطان مغز موسوم به گلیوما در آن‌ها 2 برابر دیگران بوده است.

البته هنوز نمی‌توان ارتباطی قطعی میان استفاده از تلفن همراه و ابتلا به سرطان پیدا کرد و آنچه سازمان بهداشت جهانی با بررسی تحقیقات اعلام کرده، صرفا احتمال وجود چنین ارتباطی را تائید می‌کند.

یک نکته جالب توجه دیگر، مقایسه نتیجه گیری‌های تحقیقات صاحبان صنعت تلفن همراه با نتیجه تحقیقات مراکز غیرمرتبط با این صنعت است.


در تحقیقاتی که با بودجه مراکز غیرمرتبط با صنعت تلفن همراه انجام گرفته است، 67 درصد شرکت کنندگان در تحقیقات، از تاثیر منفی تلفن همراه بر سلامتی مانند مشکلات باروری، سرطان و برخی اختلالات شناختی خبر داده‌اند، حال آنکه این رقم در تحقیقاتی که با بودجه صاحبان صنعت تلفن همراه انجام گرفته است، فقط 28 درصد بوده است.


نوشته شده در دوشنبه 90/3/16ساعت 11:14 صبح توسط سارا نظر تو چیه؟ ( ) |

   1   2   3   4   5   >>   >

Design By : Pichak